I tillegg til å ha rette innstillinger på plass må du sørge for at mobildata er aktivert på telefonen. Hvis din telefon ikke kan motta automatisk oppsett, må du legge inn rette innstillinger selv – veiledning finner du under.
Manuelle innstillinger
iPhone
- Åpne “Innstillinger” og velg “Mobilnett”.
- Kontroller at “Mobildata” er slått på.
- Velg “Mobildatanettverk”.
- Under overskriften “Mobildata” legger du inn følgende verdier (feltene som ikke er nevnt under skal ikke endres):
- APN: telia
Under overskriften “MMS” legger du inn følgende verdier (feltene som ikke er nevnt under skal ikke endres):
- APN: telia
- MMSC: http://mm/
- MMS-proxy: 212.169.066.004:8080
- Maks. MMS-størrelse: 307200
Slå telefonen av og på.
Android
- Åpne “Innstillinger” og trykk på “Mer” under overskriften “Trådløst og nettverk”
- Velg “Mobile nettverk”.
- Sørg for at det er krysset av i boksen hvor det står “Data aktivert”.
- Velg “Navn på aksesspunkt”.
- Trykk på plusstegnet øverst til høyre på skjermen.
- Legg inn følgende verdier (de feltene som ikke er nevnt under skal ikke endres):
- Navn: NextGenTel mobil
- APN: telia
- MMSC: http://mm/
- MMS-proxy: 212.169.66.4
- MMS-port: 8080
Trykk på menysymbolet øverst til høyre og velg “Lagre”.Slå telefonen av og på.
Generelle innstillinger
Dersom du ikke har en iPhone eller Android-telefon kan du benytte innstillingene under. Fremgangsmåten varierer fra telefon til telefon, og du må derfor sjekke bruksanvisningen til din telefon hvis du er usikker på hvordan du skal gå frem.
Internett
- Tilgangspunktnavn/APN: telia
- IP-adresse/Gateway: 10.254.254.10
- Port: 8080
- Brukernavn/Passord: La disse feltene være tomme.
MMS
- Tilgangspunktnavn/APN: telia
- IP-adresse/Gateway: 212.169.66.4
- Port: 8080
- MMS-server: http://mm/
- Brukernavn/Passord: La disse feltene være tomme.