Velg blant kategoriene under for å finne svar på det du lurer på

Generell informasjon Driftsmeldinger Avtalevilkår Mobilt bredbånd Bedriftsnett Telefoni Gebyrer og engangskostnader

Generell informasjon

Planlagt oppgradering av DNS infrastruktur – April 2022

I forbindelse med en planlagt oppgradering av DNS infrastruktur vil vi fase ut de gamle adressene:

217.13.4.24
217.13.7.140

Dette utføres 21.04.22

Kunder som ønsker å benytte våre DNS-tjenere kan benytte følgende:

IPv4:
80.202.2.2
217.13.0.2

IPv6:
2a04:983:dc::1
2a04:983:dc::2

Returadresse – Utstyr utsendt fra Bitpro i forbindelse med Bredbånd

Ved mottak av erstatningsutstyr og eventuelt oppsigelser skal utstyr returneres til Bitpro AS:

Bitpro Logistikksenter Oslo 

0062 OSLO

NB: Bruk alltid sporing ved slike forsendelser

Driftsmeldinger

[Oppdatert] Feil organisasjonsnummer på EHF-faktura – ny faktura er sendt

[oppdatering 01/06 kl.12.25]

Grunnet feilen i org.nummer på EHF-faktura, ser vi oss nødt til å sende ut ny og korrekt faktura i dag.

– Samme KID og fakturanummer

De som får opp melding om duplikat må derfor velge å avvise den første og behandle den med org.nummer: 986643583

(skulle første faktura allerede være avvist av systemet eller dere, så vil dere ikke motta noe feilmelding på denne)

Skulle dere ha behandlet første faktura ved å oppdatere med riktig org.nummer, vil dere kunne velge å avvise denne siste utstedte.

Beklager ulempene dette medfører.

—-

Flere av våre kunder som mottar EHF-faktura fra oss melder de får feilmeldinger i sine fakturaløsninger.

Dessverre har EHF blitt sendt ut med ugyldig organisasjonsnummer og vi ber alle kunder avvente med å betale til vi kommer med felles løsning.

Avtalevilkår

Bedriftsavtale – generelle vilkår

Generelle vilkår for Bitpros datakom tjenester, herunder fiber-, trådløst- og mobilt bredbånd, samt IP-telefoni:
Åpne generelle vilkår datakom

Mobilt bredbånd

Generell informasjon

Vi samarbeider med Telia for å levere dekning.

Vi leverer Mobilt bredbånd som har støtte for 4G.

Mobilt bredbånd kan ikke brukes i utlandet.

 

 

Data Kvote og Data Topup

Så fort våre nye kundesider er på plass vil det være mulig å se tilgjengelig datakvote her.

OBS: Grunnet hvordan datatrafikk fungerer og at flere systemet hos oss og vår partner skal oppdateres kan forsinkelser forekomme.

Ved oppbrukt kvote vil hastigheten reduseres til 120 kbps, men du betaler ikke noe ekstra for videre bruk.

Data topup er mulig ved å ta kontakt med oss på kundeservice@bitpro.no eller 07978 se prislister under.

Beskrivelse  Pris 
10GB 299,-
20GB 399,-
40GB 499,-
100GB 599,-
200GB 699,-

Dekningssjekk

Bitpro har samme dekning som Telia.

Bitpro har en MVNO (Mobile Virtuel NetWork Operator) avtale med Telia Company, som innebærer at Bitproleier seg inn på bakkenettet til Telia Company og har samme dekning og prioritet i nettet som Telia kunder.

Dersom du ønsker å sjekke dekning på din adresse kan du sjekke dette via en uavhengig part som heter Open Signal https://opensignal.com Her kan du laste ned en mobilapp til din smarttelefon eller skrive inn adressen direkte på nettsiden.

Offentlig IP-adresse

Trenger man offentlig IP-adresse på det Mobile Bredbåndet må følgende endres:

Gå inn på 192.168.0.1 i nettleseren på maskinen som er tilkoblet Huawei B525S-23A routeren.

Logg inn med brukernavn og passord som man finner på undersiden av routeren.

I menyen på routeren gå til følgende:

Settings -> Profile Management -> APN
Bytt ut det som står der med vpn.telia.no

Aktuelle bruksområder for dette er eksempelvis om man skal koble til bankterminal eller IP-telefon på routeren.

Bedriftsnett

Generell informasjon

Vårt bedriftsnett er levert i samarbeid med Unifon og lar dere administere samtaler via et sentralbord.

Noen av funksjonene vi tilbyr igjennom det er:

Køer, tastevalgsmeny, lydmeldinger, Sms utsendelser, åpningstider/tidstyringer og mye mer.

Gjerne ta kontakt om dere ønsker mer informasjon rundt dette.

 

Hvordan logger jeg meg inn?

For å logge inn på din brukerportal i Bedriftsnett kan følgende lenke benyttes:

https://bn.unifon.no/

Skriv inn deres telefonummer som er bruker i tjenesten så vil dere bli oppringt og må taste 1 for å logge inn på den aktuelle telefonen.

Brukerveiledninger

Hvordan endre åpningstider eller unntak for hovednummer?

Denne endringen kan kun utføres av administrator.

  1. Velge Admin på venstre siden. (Profil med Nøkkel symbol)
    • Velg «Åpningstider» i toppen.
    • Velg så hva åpningstid/kø som skal gjøres endringer på.
    • Er så 2 alterantiver på høyre siden.  Enten Selve åpningstidene, eller å legge inn unntak i bunnen på høyre siden.
    • Gjør endringen som er nødvendig og trykke lagre i bunnen.

Default tid er stengt, som vil si at hvis en tidsperiode ikke er definert så vil systemet se på den som det er stengt i den perioden.

Hvordan sette opp eller endre viderekobling av hovednummer?

Dette kan bare gjøres av Administrator

  • Logge inn på bedriftsnettet på : https://bn.unifon.no/
  • Velg Admin på venstre siden (Profil bilde med nøkkel symbol)
  • Velg «Løsninger» på toppen.
  • Trykk på mappen på toppen og velg løsningen for deres hovednummer der.

Her går det streker mellom alle «ledd» i samtaleflyten. En direkte viderekobling som ikke tar hensyn til feks åpningstid kan gjøres på følgende måte:

  • Velg «Viderekobling» på venstre siden og dra boksen inn i bilde i midten et «ledig» sted.
  • Trykk så på «Viderkoblings boksen» som ble dradd ut. Velg her her hva nummer som skal viderkobles til (som da må begynne med +47 )
  • Dra så en strek fra bunnen av START til toppen av viderekoblings Boksen.  (Dersom det allerede er en strek til et annet sted som går ut fra START så kan man trykke på denne streken (den blir så blå) så enten trykke DELETE på keyboard eller på søppelspannet på toppen.)
  • Trykk Lagre i toppen.

Hvordan sette på viderekobling for en bruker

For å viderekoble tlf til et annet nummer når noen ringer direkte til en tlf så kan dette gjøres på profil.

  1. Logg deg inn på Bedriftsnett: https://bn.unifon.no/
  2. Velg «Profil» oppe til venstre.
  3. Valg 2 her «Innkommende samtaler» velger man så viderekoble til et nummer, skriver nummeret under og om det skal direkte viderkobles eller etter XX sekunder.
  4. Lagre i bunnen når ferdig.

OBS: Dette vil bare fungere når noen ringer en tlf direkte, ikke når samtale blir mottatt gjenom en kø/hovednummer.

Endre visningsnummer for utgående anrop

Du kan endre hvilket telefonnummer som skal vises når det utføres et utgående anrop fra din telefon(er).

Logg deg inn på Bedriftsnett: https://bn.unifon.no/

  1. Velg «Profil» oppe til venstre.
  2. Her kan dere velge hva visningsnummer nummer som er logget inn skal bruke basert på hva grupper og innstillinger som er satt på løsningen.
  3. Etter endring trykke på lagre i bunnen.

Nummrene som er å velge mellom er basert på oppsettet på nummeret i katalog eller i kø det er medlem av.

Telefoni

Hvordan sette opp viderekobling

Viderekobling kan enkelt konfigureres på Min Bedrift.
Dersom dere mangler passord kan dette bestilles ved å trykke på lenken «Glemt passord».

  • Under fanen «Oversikt», trykk på telefonnummeret som dere ønsker å viderekoble.
  • Velg så «Aktiver» under «Viderekobling». Dersom viderekobling allerede er aktivert, velg «Konfigurer».
  • Velg ønsket viderekobling og trykk «Lagre».
  • Dersom dere velger «Viderekoble til personsvar» vil deres telefonsvarer tjeneste bli aktivert. Mer informasjon dette finner dere under emnet «telefonsvarer» på denne siden.

OBS: Dersom dere har Nextgentel Bedriftsnett 2.0 må viderekobling settes opp via deres bedriftsnettsider. Mer informasjon om dette finner dere under emnet «Bedriftsnett» på denne siden.

Telefonsvarer for IP telefon

Her ser du hvordan du setter opp og bruker telefonsvareren.

Aktivere telefonsvarer

Vær Obs på at dette må gjøres fra Bedriftsnett dersom deres telefon er tilknyttet et slikt produkt hos oss.

På Min side må du bestille viderekobling og velge når du vil viderekoble anrop til telefonsvareren. Etter et par minutter kan du sette opp telefonsvareren med de innstillingene du ønsker.

 

Ringe til telefonsvarer

  • Fra en Cisco/Linksys Bordtelefon ringer du 999#.
  • Fra en Gigasettelefon ringer du 999.

Første gang du ringer telefonsvarer

Første gang du ringer til telefonsvareren, får du høre en standard velkomstmelding fra Bitpro, og du blir spurt om du vil spille inn en ny velkomstmelding. Tast 1 og følg instruksjonene for å gjøre opptak av en ny velkomstmelding. Avslutt med #. Din nye velkomstmelding blir så spilt av på nytt.

  • Tast # for å godta denne meldingen.
  • Tast 1 for å gjøre et nytt opptak.
  • Tast 2 for å avbryte.
  • Tast 2 for å beholde standard velkomstmelding.

 

Neste gang du ringer telefonsvarer

Det blir lest opp hvor mange nye meldinger som vil bli spilt av, og deretter blir meldingene spilt av én etter én.

  • Tast 7 for å gjenta siste melding.
  • Tast * for å få hjelpemenyen.

Hvordan kan jeg bytte abonnement?

Kontakt kundeservice på telefon 07978 dersom dere ønsker å gjøre endringer i abonnement og prisplaner.

Hva gjør jeg hvis bedriften min skal flytte?

Det er viktig at vi får oppdatert adresseinformasjon dersom dere flytter. Har dere fungerende bredbånd på deres nye kontor vil IP-telefonene fungere umiddelbart, så det trenger ikke bli noen nevneverdig nedetid på telefonen i forbindelse med flytting.

Kan jeg koble flere telefonapparater til adapteret?

Ja, for telefoner med ledning kan man gå til innkjøp av et Y-ledd/T-ledd (fås kjøpt i de fleste elektrobutikker). Trådløse telefoner med flere håndsett er en annen enkel løsning.

Gebyrer og engangskostnader

Voice-Gebyrer

Beskrivelse Pris
Etablering (ved 24 måneders binding) fra 0,-
Overføring av telefonnummer 0,-
Flytting 0,-
Bytte av adapter 200,-
Frakt 199,-
Montering – timepris 695,-
Papirfaktura 89,-
Gjenåpningsgebyr – ved stengt av abonnement 160,-
Ekspressåpning – åpne stengt abonnement øyeblikkelig 320,-
Brudd på bindingstid – per linje 2500,-
Brudd på bindingstid Bedriftsnett – per hovedavtale 5000,-
Standard kredittgrense 8000,-