Princess-Gruppen

Bitpro drifter hele it-plattformen vår problemfritt og løser alle utfordringer på en eksemplarisk måte, sier administrerende direktør Kai J. Gulbrandsen i Princess-Gruppen.

Princess-Gruppen er en av landets store, tradisjonsrike tekstilbedrifter, og har i dag over 1100 ansatte, fordelt på hovedkontor, lager og 150 butikker.

– Vi er totalkunde hos Bitpro, de har ansvaret for driften av våre datasystemer og er tilliten verdig. Det er ingen tilfeldighet, sier Kai J. Gulbrandsen. Han leder en butikkbedrift som ikke tåler svikt og nedetid i systemet uten at problemer raskt forplanter seg ut i alle ledd.

– Derfor er vi avhengige av en it-plattform og en driftsleverandør som leverer stabilt. Det gjør Bitpro til fingerspissene. For ikke å si ned til hver minste bit, sier han.

– Fremoverlente og kunnskapsrike

Vi utfordrer direktøren på å finne svakheter eller idenfitisere problemer. Han tenker ikke lenge.

– Vi har faktisk ikke hatt noen problemer. Vi opplever tvert imot at folkene i Bitpro er svært kunnskapsrike og fremoverlente fagpersoner, som forutser utfordringene før de dukker opp. De er gode på oppfølging, gode på support.

Hverdagen til et så stort konsern byr på utallige scenarier der det er helt avgjørende å ha en stabil it-drift.

– Vi har en løsning som er rask og effektiv. Bitpro drifter alle våre applikasjoner, fra økonomi, regnskap, lagerdrift og innkjøp til samtlige av våre butikkdatasystemer. Kort sagt har de ansvaret for alle servere og applikasjoner som er tilhørende butikkdata og ERP. I tillegg har de hånd om epost, operativsystemer og alle standardprogrammer som hører til.

Gulbrandsen tror de gode relasjonene mellom leverandør og kunde er oppskriften på en smidig og problemfri hverdag. Det skal ikke være slik at en butikk bruker kreftene sine på datasystemer som ikke fungerer tilfredsstillende.

– De gjør jobben sin. Og vi har stor tillit til dem.

Følelsen av å sitte på kontoret

Deler av  it-systemet Princess anvender er skybasert. Det vil blant annet si at enten man står i butikk, på hovedlager eller er ute på reise, er hele nettverket og systemene som hører til tilgjengelig fra laptop eller mobile enheter.

– Vi kan koble oss på hvor som helst i verden, og ha opplevelsen av å sitte på kontoret. Vi har jo både hovedkontor og en grossistfunksjon i tillegg til våre 150 butikker. Driften og ikke minst sikkerheten rundt systemet som alle disse aktørene bruker er et komplisert samspill.

I et så stort system er det selvsagt ikke til å unngå at det av og til går en alarm.

– Nå har vi som sagt aldri opplevd at noe er nede. Noen ganger dukker det jo opp småting som ikke er definert som kritisk. Normalt sett vil Bitpro få en varsel på serverne når de når en viss kapasitet. Vi har også muligheten til å følge det samme overvåkningssystemet, men vår leverandør er raskere ute enn oss. De rydder og ordner opp nesten før vi får satt oss til skjermen. De er utrolig gode på supportbiten.

Seriøse og tilgjengelige

Direktøren vil særlig trekke fram det han opplever som en god arbeidskultur hos Bitpro.

– De oppleves som veldig tilgjengelige. Tar tak i ting og tar det seriøst.

Vi lurer på hvordan det er mulig å oppleve den interne kulturen hos Bitpro som ekstern kunde, og Gulbrandsen svarer:
– Altså, jeg får en sterk følelse av det de gangene jeg har ringt inn selv. Det er akkurat som om hele organisasjonen reagerer. «Oi, nå ringer de fra Princess.» Det er akkurat som om samtlige medarbeidere har en sterk bevissthet rundt hvem vi er og hva vi har behov for, sier direktøren.

– De agerer som om det skal løses umiddelbart. De vet like godt som alle andre at selv små problemer må ordnes med en gang, uavhengig av hvor kritisk feilen er. Og den holdningen der… Det er nok måten de svarer på og holder kontakten i løpet av prosessen som gir meg sikkerhet for at hele bedriften er samsnakket og har en god kultur. De er et team. Og det virker som de har det gøy på jobb, fordi de setter sin ære i å utføre jobben sin så godt det overhodet er mulig.

Enkelt å flytte

Da valget i sin tid falt på Bitpro, handlet det om å flytte driften av it-systemet over til en leverandør der man ikke opplevde at man var et nummer i køen.

– De etterlater deg ikke med et  saksnummer og ventetid. De er personlige og fleksible. Vi ønsket å flytte vår it-drift til et hus som hadde oversikt over kundene sine. Hos Bitpro virker det som om medarbeiderne trives godt, de snakker mye om kundene sine, og uavhengig av hvem du treffer på telefon, vet de mye om oss. De er hands on, sier Gulbrandsen.

– Da vi flyttet til dem var de usedvanlig grundige og ryddige gjennom hele prosessen. De har en kultur som gjør at alle kunder oppleves som like viktige. Og den holdningen har de fortsatt å levere på, sier han.

Ta kontakt med oss

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.
  • Back to Top